Kruip in de huid van…
Met een serious learning game kun je je in de gedachtenwereld verplaatsen van een ander.
Zo kun je je met de virtual reality games inleven in de gedachtenwereld van een zeer makkelijk lerende leerling uit groep 8 die een boekbespreking moet voorbereiden, maar ook in die van een mbo-student. Hierin ervaar je de emoties van de leerling, zoals verrassing, verdriet, boosheid, angst, walging en blijdschap.
Maar dat is niet het enige… je ervaart ook in welke soms ingewikkelde situatie de docent zich bevindt. Hoe redt je je hier nu uit…
Wilt u gebruik maken van een game of een game laten ontwikkelen die past bij uw situatie?
Er zijn vele mogelijkheden om een serious learning game in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik maken van een game in:
een beperkte workshop om bewustwording te creëren;
een uitgebreide workshop om aan de hand van opgedane kennis eigen cases te bespreken;
een opleiding, bij- of nascholing of training..
Uiteraard is het ook mogelijk een serious learning game te laten ontwikkelen die specifiek op uw situatie is toegesneden.
Neem contact op om uw specifieke wensen te bespreken.
Mariëlle Paul, afb.: W. de Heer
Demissionair Minister voor Primair en Voortgezet Onderwijs Mariëlle Paul en Eerste Kamerlid Paul van Meenen zijn ook in de huid gekropen van de zeer makkelijk lerende leerling uit groep 8.
In het Rondetafelgesprek in mei 2022 (toen Tweede Kamerlid) vertelde Mariëlle Paul hoe zij de game had ervaren.
Paul van Meenen, afb: L. Bosman
Hoe zeer makkelijk lerenden te begrijpen?
Je kunt nu eenmaal niet van hun voorhoofd lezen wat hen bezig houdt…
Uit mijn promotieonderzoek is gebleken dat er in de dagelijkse praktijk niet alleen onvoldoende kennis is over zeer makkelijk lerenden. Vaak is men zich er ook niet van bewust dat zij dagelijks te maken hebben met afstemmingsproblemen. Deze problemen zijn vergelijkbaar met de problemen waarmee (zeer) moeilijk lerenden dagelijks tegenaan lopen. De gevolgen van deze problemen kunnen groot zijn.
Bij de voorbereiding op een lezing, ontstond het idee van een Serious Learning Games als middel om bewustwording te creëren. Virtual reality is een krachtig middel om dit doel te bereiken, zo is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken. Dit idee is onderscheiden met de Silver Starters Publieksprijs 2021 van Leyden Academy, Aegon N.V. en KNAB. Twee jury-leden zeiden hierover:
“Serious Learning Games is een manier van diepgaand leren en tegelijkertijd ook een speelse methode. Het biedt een mooie en interessante combinatie waarbij technologie wordt ingezet om op belangrijke maatschappelijke thema's gedragsverandering teweeg te brengen, passend in deze tijd.” Willemijn Land, Bureauvijftig.
“Serious Learning Games is van waarde voor de klant, omdat het problemen en oplossingen duidelijk in kaart brengt. De waarde van serious learning games wordt heel duidelijk verwoord in deze mooie pitch.“ Caroline Hoek, Aegon nv.
Algemene voorwaarden
Op alle overeenkomsten tussen u en Zeer Makkelijk® en Serious Learning Games® zijn onze algemene voorwaarden van toepassing